Annons:
Etiketthantverk
Läst 2608 ggr
LinaN
1/18/12, 7:39 PM

Glaspärlor efter fynd?

Hur går det med de pärlorna Ahnna? Är grymt sugen på litet fina pärlor i mitt gehäng ;)

hon har skvallrat på Facebook att hon ska tillverka själv och sälja ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
1/19/12, 4:38 PM
#1

Jodå, jag håller på. Jag har varit upptagen med beställningar och presenter till jul och födelsedagar, men nu är det mesta avklarat så att jag kan fokusera på de historiska pärlorna.

Jag har gjort en del research under hösten och vintern och bland annat varit på Historiska Museet i Stockholm och fotat en massa. Tyvärr är belysningen i montrarna jättedålig så det blev inte alltid så bra bilder, men all annan research hjälper ju också.

Målsättningen är att göra lite olika varianter av replikor, bland annat ifrån Birka och Gotland. Men jag har hittat en mängd bilder på webben på pärlor från Kina, Mellanöstern och södra Europa också som inspirerar, så det blir väl en salig blandning till slut kan jag tänka mig.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
1/20/12, 10:09 AM
#2

*Trycker på stora Gillaknappen*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
1/20/12, 10:46 AM
#3

Säg till om det är nåt särskilt som lockar, särskilda färger eller mönster m.m. Så kan jag börja med det. Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
1/20/12, 12:13 PM
#4

#3 de där chunky-pärlorna i blått,vitt och nån gulbrun historia blev jag väldigt förtjust i, hade velat ha 2 sådana. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
1/20/12, 1:44 PM
#5

#4 Naturligtvis de pärlorna som tar nästan en timme styck att tillverka… Tungan ute De kostar ju därefter också, så man kan väl säga att du har bra smak i alla fall! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
1/20/12, 1:50 PM
#6

haha! det ante mig ;) då nöjer jag mig med en sån pärla faktiskt. sen kanske man kna ta några billigare också iom att man skiter ju inte pengar direkt :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: