Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 3397 ggr
fayefaye
2012-01-11 00:50

Dekorband

Håller på att sy en grön linneklänning som jag tänkte sy på ett dekorband på. Tänkte kolla om ni har något tips på vad man hittar sådana? Har kollat runt på nätet men inte riktigt hittat något jag fastnat för. Gärna om det finns nån butik i göteborgstrakten! Det är ok om det är maskingjort bara det ser hyffsat medeltida ut :)

Annons:
SHV-Pysen
2012-01-11 10:34
#1

Har du kollat hos svarta katten? vet att jag sett några hos dem.

Ahnna
2012-01-11 11:06
#2

De flesta sybehörsaffärer har kantband av olika slag, mer eller mindre snygga. Jag vet ett flertal butiker i Stockholmstrakten, men Göteborg har jag tyvärr ingen koll på.

På internet finns det också lite varstans, t.ex. Korps, Svarta Katten, Handelsgillet…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

fayefaye
2012-01-12 02:32
#3

Ok, tack! Ska kolla nätet mer, men det är ju alltid bra att kunna se dem i verkligheten och jämföra med tyget :)

Loviz
2012-01-12 20:00
#4

Vet inte vad gatan heter men mittemot där barbarella låg förr (tror tribe ligger där nu) ligger en tygaffär med massa tyger. Vet att operan och flera teatrar köper tyger till scenkläder där(eller gjorde i alla fall). Vet inte om de har "medeltids tyger" eller band  för jag har inte varit där på flera år men de kan ju vara värt att kolla upp.

Sen har Korps.se band men då blir det svårt att se dem innan iof

fayefaye
2012-01-13 14:45
#5

Hm, har du nån aning om vad den kan heta? Låter intressant :)

Loviz
2012-01-13 22:48
#6

Tribe ligger på Kungsgatan 6. så Kungsgatan borde det vara då :P men på andra sidan gatan och om inte mittemot så lite längre in (jag har gått ut med vattnet och sedan svängt in på gatan.

Kan inte svära på att det finns kvar men det låg där förr i alla fall.
finns det kvar å du hittar nåt som kan vara andvändbart i medeltidssamanhang får du gärna svara här :)

Annons:
Lorita
2012-01-14 09:47
#7

dom har ganska mycket band i Kungälvstyglager, ligger vid brandstationen/sjukhuset.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




fayefaye
2012-01-14 20:00
#8

#6 Kollade på eniro streetview och det ligger en tygaffär där som heter gårda textil, det är säkert den :) Ska kolla där när jag åker in til stan nästa gång!

#7 Ok, det ska jag kolla upp om jag har vägarna förbi kungälv :)

JesFre
2012-01-15 00:35
#9

#8 Var själv inne på Gårda textil igår, hjälp vad man riskerar att bli fattig av att gå in där. De har väldigt mycket härliga tyger. Hoppas du hittar vad du letar efter.

fayefaye
2012-01-15 15:48
#10

Tänkte du på om dom hade några fina band? :)

JesFre
2012-01-15 21:40
#11

Jag tänkte faktiskt inte på det. Sorry Skäms jag hamnade i tyg trans. Jag är hopplös när jag kommer inte i tygaffärer. Vet knappt vad jag själv heter medan jag drömmer mig bort..

fayefaye
2012-01-16 22:21
#12

Hihi, måste defenitivt gå dit och kolla! :D

Upp till toppen
Annons: