Annons:
Etikettevenemang
Läst 2540 ggr
Capricorn-af-Torup
2011-10-05 10:36

Säsongen går mot sitt slut

Även om det fortfarande är saker på gång så känns det som säsongen är över. Töjhuset i köpenhamn den 17/10 tex. och så har vi en eldshow till häst i slutet av månaden. Men man kan ju alltid planera för nästa år och min plan är att ta med mig mina riddar kollegor till Malbrok i polen nästa sommar. Har varit i kontakt med polackerna men de har inte riktigt klart för sig vad som ska hända där 2012. Förhoppningsvis blir det en återskapning av slaget vid Grunwald med deltagare från ett tiotal länder. Så har ni inget annat för er så bara att hänga på.

Annars är det vinterträning för hästarna och vi kommer köra ett par helg clinics med inriktning på kontroll och smidighet. Fäktningen kommer vi träna vidare på både till häst och på marken. Har också en idé om att försöka dra ihop så många riddare man kan för att träffas under en helg för att träna och utbyta ideér, men framförallt att ha trevligt och umgås. Förhoppningen är att det ska kunna bli ett inofficiellt SM (Skåne Mästerskap) i Jousting.

Hur ser era vinterplaner ut, har ni något spännande på gång?

Annons:
LinaN
2011-10-05 15:10
#1

jag ska brickväva en massa och försöka få klart alla delarna till Harrys vikingautrustning. Eller Haraldurs utrustning ^^

Har fått tag på trästigbyglar, gjort skiss på huvudlaget, skissat på hur "sadeln" ska se ut osv…. :)

Sen blir det väl att sy litet mer kläder för ovanlighetens skull ^^ vill ha en hängsleklänning till. och sen är det lappa o laga det som behövs lappas och lagas.

Sen för föreningens räkning ska jag troligtvis sätta mig och sy ett soltak som ska vara 4½x6m, eller hur brett det nu skulle vara….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: