Annons:
Etikettvapen-rustning
Läst 5482 ggr
Smaakakor
9/13/11, 11:39 PM

Fäktning i stockholm

God kväll kära iFokus, frågan är som rubriken lyder. jag letar efter en klubb eller liknande som sysslar med fäktning i stockholm. Det jag hittar när jag söker runt på nätet är fäktningsklubbar med floretter och värjor och liknande små smala stickvapen. Inte för att det nu inte vore intressant, men det är inte rikitgt det jag är ute efter, snarare långsvärd(alt två handssvärd) enl, typ tallhofer eller annan manual fighting.

Tanken var att jag skulle börja under sommarn med vikinga fighting också, men pga bristande ekonomi så har jag inte riktigt råd med utrustningen som krävs.

Men det skulle vara intressant om någon visste vart man skulle kunna få träna med svärd och festlighetet under lite mer seriösa former än att gå ut på gräsmattan och banka på vänner och bekanta i blandad rusting mest bara på skoj.

Annons:
Anthka
9/14/11, 9:11 AM
#1

Den här frågan kommer upp lite då och då, men jag tar så gärna svaret en gång till: Glad

Tempelriddarna af roden (www.tempelriddarna.se) sysslar med blankvapenfäktning och HEMA blir inte avskräckt av den sorgligt ouppdaterade hemsidan utan kontakta oss vi är synnerligen aktiva.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: