2011-09-09 17:05 #0 av: mithel ramnesjö

hej mitt namn är mitchel ramnesjö och jag är antiksamlare sedan 1967.började som 8 åring.samla äldre mynt jag efterlyser diskusioner om äldre kopparföremål före 17.talet.och anledningen är följande dels är sådana föremål mycket sällsynta.finns mycket liite litteratur.i ämnet men jag söker samlare liksom jag är intreserade av sällsynta föremål av koppar.mitt intresse för koppar väcktes.i juni i år då jag besökte cupolens bakluckeloppis i linköping.och gjorde mitt livs bästa affärnågonsin under 44.års samlarkarriär.för 125.kronor inhandlade jag ett kopparkärl från medeltiden det är från 13.talet och sandgjutet i 2 delar vid benfästena löper ormdekorer kvarleva från svensk.vikingatid en proffsfotograf som heter bo bäckman från länstidningen östergötland var hos mig och min fru och fotade den det blir ett jättescoop när den kommer ut i media så otroligt sällsynt är det med medeltida kopparföremål desutom har jag lokaliserat en medeltida bomärkesstämpel.den finns till salu på abc.annonser jag begär från 100000.kronor för den.vänligen mitchel ramnesjö vestmansgatan102,58216,linköping samlar även på fickur gamla armbandsur mmdet går även att bli vän med mig på facebook mitt mobilnummer är 0709-756852.ser fram imot kontakt med andra samlare främst.av äldre medeltida kopparföremål samt även myntsamlare samt klocksamlare.