Annons:
Etikettvapen-rustning
Läst 4617 ggr
preusvarg
8/30/11, 1:49 PM

svärd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vad har jag hittat för något? det är märkt med EFS och verkar vara krönt. finns det nån som vet?

Annons:
MegN
8/31/11, 9:00 AM
#1

Märklig tingest…! Blad som en skära men handtag som en sabel…

Är också nyfiken på om någon vet!

moondancer
9/1/11, 9:24 PM
#2

Försökte kolla genom lite av mina böcker…men hittar inte direkt något. Ser ut som något runt området omkring indien/irak däromkring, korsat med en västerländsk sabel. Mycket märklig. Hoppas någon vet vad det är

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Tonye
9/1/11, 9:27 PM
#3

??????????????? villket missfoster!!!!Förvånad vet ej vad det är. har kollat alla morfars vapen böker (31 st) och inget inte en hint. men det är nog en privat design, en beställning. Lycka till med letandeGlad.

Tonye
9/1/11, 9:34 PM
#4

NU tror jag jag vet säker till 102,4%ha ha ha !!!!!!!Skrattande. Det är en sabel fasst den har gått AV. sedan är den smiden som en skära. Det är ju solklart att dom smide om den till skära för det är ett fint och skönt handtag på den med. (en custom, modefikation av en trasig sabel) hoppas det löser frågornaTungan ute MVH Tony

Tonye
9/2/11, 4:24 PM
#5

hej igen glömmde säga att EFS är troligen smeden som har smidit om den. är det stämplat EFS?. om det är det så är det smeden som har gort det. smeder som är aktiva har en egen stämpel som man präglar jobbet med.

MVH TonyeTungan ute

Smaakakor
9/13/11, 11:28 PM
#6

Om det inte råkar vara en sabel gjord för sabrering för lite valhänta kypare som inte vill missa korken?

Annons:
Ahnna
9/21/11, 9:30 PM
#7

#6 Sabrering görs med rakt blad, så det tror jag inte.

Jag har frågat runt lite och det mest kvalificerade jag har fått höra är att det är en omsmidd sabel eller liknande från 1600-tal eller 1700-tal, som Tonye är inne på.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Tonye
9/25/11, 9:17 PM
#8

#6

japp det är det jag tror till 99.9% =)

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: