Köp & Sälj

Sagoberättaren

2011-04-28 11:17 #0 av: jeanpierre

Medeltidsveckans officiella sagoberättare

Berättaren Jean-Pierre Salkvist kommer även detta år att resa land och rike runt, många event är inplanerade, Söderköpings gästabud och medeltidsveckn för att nämna ett par.

Vad är en marknad utan en Sagoberättare, jag uppträder i huvudsak med en kommunikativ föreställningsform sagorna är ca 40 min långa och drar publiken in i själva berättandet. jag jobbar även med runtvandrande berättande och som utropare, gycklare och med skådespeleri.

kontakta mig via jeanpierregustafsson@hotmail.com

är registrerad som enskild firma med f-skattesedel

Anmäl
2011-05-02 08:33 #1 av: LinaN

Vad för sorts sagor berättar du?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2011-05-03 15:27 #2 av: jeanpierre

de flesta sagor jag berättar har sin grund i gamla folksagor, ryska, tyska, nordiska. jag berättar även gudasagor, moderna sagor, sjörövarberättelser och en och annan spökhistoria ;)

allt beror på tillfället oh vilket sammanhang jag uppträder vid.

Anmäl
2011-05-03 16:19 #3 av: LinaN

#2 trevligt! Är det du som brukar sitta och berätta gudasagorna ner i foteviken?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2011-05-11 14:21 #4 av: LisaLisa

Åh gud så mysigt! :D

Anmäl
2011-05-22 19:44 #5 av: jeanpierre

nej det är det inte, jag uppträder i år på medeltidsveckn gotland finns i programmet under benämning berättaren, har 3 föreställningar om dagen, kommer även detta år att premiär deltaga under söderköpingsgästabud, vilket jag ser fram emot och man kan finna mig på kungahällamedeltidsdagar där jag kommer berätta en av mina mer ovanliga former av sagor.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.