Annons:
Etiketthantverk
Läst 5369 ggr
Loviz
2011-04-28 03:16

Korg

Någon som vet nåt bra ställe att köpa en korgar ifrån? Jag har en men behöver en ny. Har sökt lite men hittar inget av värde. Så tips mottages tacksamt! Ska till MTV men hade gärna haft en innan dess, men det kanske är värt att vänta och köpa en på plats???

Annons:
Anthka
2011-04-28 07:14
#1

Gnestadagen Glad alt rättviksmarknad, jag har köpt mina korgar av den korgförsäljaren och de är superbra.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
2011-04-28 09:22
#2

Är man inte så kinkig och ska ha en allroundkorg á la picknick så har COOP korgar i olika storlekar kring 50-100lappen emellanåt.

Bägge mina korgar har jag köpt därifrån och har anväänt på medeltids och vikingamarknader. Picnicar, och hemma som handarbetskorgar för pågående projekt :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Loviz
2011-04-29 15:39
#3

Blir inget Gnestadagen för oss i år :( fast jag kanske kan lämna en peng och att du köper en åt mig Anthika??

Här i stan har vi ju Allmogemarknaden och där brukar man kunna köpa fina korgar men det är ju inte förens i septemper och då är ju sässongen över mer eller mindre. Får ta å spana in COOP med, kan ju ha tur :)

Anthka
2011-04-29 15:48
#4

Det kan jag göra om du vill, har ändå själv tänkt att unna mig en eller ett par nya korgar (korgar är som garn och tyg, man kan aldrig få för många Flört)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ringqvist
2011-05-08 09:31
#5

Jag  har hittat en butik i Visby som har jätte fina korgar. Ok priser och flera olika storlekar.

Den ligger i varuhuset som ligger straxt ovanför Kränku.
Och säljer kitsch grejor.
Så hittar du inget innan så kan jag rekomendera att titta där

Barberaren
2012-11-13 18:48
#6

Pilkorgar finns ju att köpas på Second Hand, där köper ju vi allt som vi använder, pil fanns ju även under forntiden….

Annons:
Loviz
2012-11-14 17:56
#7

Jag har ökat mitt korgbestånd kraftigt och fler lär det bli :)

Anthka köpte 2 åt mig på Gnesta dagen å de har varit jätte bra, sen har jag hittat på seckondhand så nu har nog maken satt köpstopp på korgar *hahaha* Men eftersom jag börjat väva med brickor så tillåter jag mig själv att leta efter lämplig korg till det (att förvara och förflytta grejerna med alltså) ;)

Anthka
2012-11-14 19:14
#8

Min make har försökt införa ett köpstopp på garn och ylletyg för mig i flera år, du kan ju tänka dig hur bra det går… ;)
En korg till brickorna kanske vore bra ja, där sa du något. Och en hög med snygga påsar att förvara pågående band i så de inte trasslar sig med andra saker.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Leramani
2012-11-14 19:29
#9

Är det nån som vet var man kan köpa vävbrickor till brickvävning? Jag har en tendens att varpa upp flera och det saknas brickor för att kunna sätta upp fler ^^

De Lapsus Resurgam

Loviz
2012-11-15 01:47
#10

Korps har till bra pris (men tror de är slut just nu).

Sonja Berlin säljer brickor och hon kan säkert skicka. Sök på henne så hittar du nog mail eller telefonnummer på hennes hemsida.

Loviz
2012-11-15 01:50
#11

Och snygga påsar till pågåeende band, där sa du något :)
Här ska sys! (yes nu fick jag anledning å gå till ohlssons å köpa ylle tyger :P)

Anthka
2012-11-15 07:34
#12

Korps brickor borde komma in ganska snart, jag pratade med dem på symässan i mitten av okt och fick besked om att de skulle komma in om ungefär en månad (vilket ju är nu)
Annars har sätergläntan samma typ av brickor som Sonja har och de är bra. Lite tjockare än vad korps är.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Anthka
2012-11-15 07:39
#13

sys,påsar? pff ;) nu får jag ju äntligen en anledning att sticka upp alla de Schweiziska relikpåsarna. :)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
LinaN
2012-11-15 12:04
#14

Lousie på spångmurs har billiga och bra kartongbrickor som håller för många varpar. Brukar köpa mina därifrån :)

Och förvaringspåsar till påbörjade band och bara varpar är GRYMT bra o håller reda på varpflätor, band och allt annat pyck. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Rhodugune]
2012-11-24 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Så ni verkar ha koll på korgar, så jag passar på att kapa tråden och fråga hur hk min fina lilla korg är?
Har haft den i många år nu, fick den av grannen när han flyttstädade ut sin ladugård  och har ingen aning vad den är tillverkad av för trä, men fin är den och bekväm att bära på. :)

LinaN
2012-11-24 17:45
#16

#15 skulle säga att den är inga problem att ha på marknader, den formen är rätt vanlig och bekvämare än de ovala eller helrunda korgarna.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Rhodugune]
2012-11-24 17:53
#17

Det var ett snabbt svar, tack så mycket. :)

Anthka
2012-11-25 08:33
#18

#15, jag skulle gissa på att det är en granrotskorg (en korg gjord av granrötter alltså). Min svärmor har en likadan.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: