Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2684 ggr
MegN
2011-03-05 15:41

Var köper ni tyg?

Jag vet att vi har haft en massa diskussioner tidigare om var man kunde hitta olika typer av tyger - men just nu hittar jag ingenting!

Har ni några tips? Jag letar efter tälttyger, linnetyger och ylle (de båda senare till kläder). Överkurs: om någon vet var man kan hitta vadmal till tält vore jag otroligt tacksam…!

Jag har t.o.m. själv köpt tyger/saker på postorder från ställen som jag sen har glömt vad de heter (där kom straffet för att man inte spar några kvitton eller skriver upp osv)…!

Annons:
fiskigt
2011-03-05 19:34
#1

tyg till kläder brukar vi beställa från handelsgillet :)

MarjaP
2011-03-05 22:10
#2

Medeltidsmode, handelsgillet, och historiska rum har fina tyger. Alla har hemsidor och man kan få hem tygprover.

Saxylle har tunna ylletyger för sommarklänningar. Deras hemsida är tyvärr inte så bra, men om man mailar får man alltid trevliga svar och kan beställa hem tygprover!

Sen handlar jag ofta på marknader där man kan känna på tygerna och bli förtjust i dem :)

MegN
2011-03-06 15:59
#3

Jag köpte handvävda benlindor (viking) från ett ställe som hette något med "gård"…?

Anthka
2011-03-06 17:34
#4

#3 agirs hus heter det (eller ägirs hus), orkar inte googla själv just nu men stället brukar komma upp om man söker på det första. (är lite små kär i hennes haandvävda tyger och går då och då in för att dreggla över dem).

Kolla Korps.se också, annars har du redan fått tips om de jag handlar från (och som jag tror att de flesta gör också)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Anthka
2011-03-06 17:34
#5

#3 agirs hus heter det (eller ägirs hus), orkar inte googla själv just nu men stället brukar komma upp om man söker på det första. (är lite små kär i hennes haandvävda tyger och går då och då in för att dreggla över dem).

Kolla Korps.se också, annars har du redan fått tips om de jag handlar från (och som jag tror att de flesta gör också)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Loviz
2011-04-03 23:53
#6

Någon som har handlat från Harry Hedgren???http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=10295&grp=396557

Har beställt hem tygprover från Handelsgillet, medeltidsmode och korps nu. Hittade harry och min fundering är nu om någon vet hur deras tyger är??

Skulle inte sy nåt nytt till medeltidsgaredroben men just nu är det tusen gånger roligare än tärnklänningen (i moderntappning) som jag måste sy…

Annons:
MegN
2011-04-04 08:41
#7

Tack för tipsen - jo, visst var det ju Ägirs hus jag menade!

Själv köpte jag nyligen ett helt underbart krinklat linnetyg från medeltidsmode, som blev en läcker särk (eller nåja, nästan klar). Har inte handlat därifrån förut. Men korps.se och handelsgillet har det blivit en hel del ifrån. Även Svarta Katten (som jag även såg på Lajvkonventet "Prolog" i Västerås helgen).

Jinaum
2011-04-17 18:10
#8

Köper fråns korps, handelsgillet, textiller.se (om de har) och buttstextiler.se. Han är skit schysst den killen. Om man bor i närheten av gbg är det defentivt värt å åka ut te kvibergs marknad för å köpa av honom.

Upp till toppen
Annons: