Annons:
Etiketttornerspel
Läst 3156 ggr
gladagalten
4/21/10, 9:59 PM

Rikstorneringen 2010

Hur kommer det sig att rikstorneringen inte blir på medeltidens värld i år? Tycker High Chaparral känns lite märkligt val när det finns en bra plats för det på medeltidens värld?

Annons:
Spikur
4/21/10, 10:25 PM
#1

Det beror nog mycket på att det som till helt nyligen hette Medeltidens Värld inte vetat hur någonting ska bli. Bert Karlsson kom med i leken och sen har det varit många bud fram och tillbaka. Därför kan jag tro att det inte har gått att boka in något där…

LinaN
4/22/10, 12:06 PM
#2

Fast har inte rikstorneringen legat i high chaparall många gånger tidigare?

Jag är bara nöjd om man kan få reda på VAR rikstorneringen ska vara i år… hade velat åka och titta. är det spikat att det är på high chaparall?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kirre
4/22/10, 2:37 PM
#3

Det kommer att vara på High chaparall den 28-29 augusti

Vi hade sm 2007 på chapen ,

Det är St nicolaj som kommer arr sm i år

Ahnna
5/2/10, 10:11 PM
#4

Det har väl i första hand att göra med att det är ett nytt lag som arrangerar SM i år, vilket verkligen är på tiden! Glad

Hela syftet med SM är egentligen att det ska flytta runt i landet på olika platser och att olika lag ska arrangera varje år, men de senaste 2 åren har samma lag arrangerat på Medeltidens Värld. Det är bara bra att det äntligen byter plats, men jag hade gärna sett att det lämnade "södern" för en gångs skull. (Ja, jag har försökt få mitt lag att arrangera i Stockholm/Uppsala i flera år, men det har inte fallit i god jord…)

Det var SM på High Chaparral 2007, men då var det inte St. Nicolai som arrangerade. (Möjligen att de var med i leken…? Men inte enbart.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

kirre
5/3/10, 8:02 AM
#5

Det var Infensus som arr SM då också .

Vi har haft det pga att det inte har varit någon annan förening som vill ha det .

Ahnna
5/3/10, 2:10 PM
#6

Det ska väl nämnas också att High Chaparral har en riktigt bra anläggning med två stora grusbanor, läktare, stora gräsytor och grusade promenadvägar i skogen som är perfekta för avskrittning efteråt. Hade det inte varit så innihillvitti långt för mig så hade jag kunnat tänka mig att åka dit igen och rida SM.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
kirre
5/3/10, 4:09 PM
#7

ja dom har jätte bra anläggning , jag får se om jag åker ner och rider

kirre
8/5/10, 11:15 AM
#8

Rikstoneringen är inställd i år  pga av få anmälda riddare

Ahnna
8/5/10, 7:54 PM
#9

#8 Illa. Foten i munnen Men jag vet att flera har mumlat över att det är så långt söderut igen, för 4:e året i rad. Kan vara en bidragande faktor. Självklart borde dessa mumlare lägga eget jobb bakom att få upp SM längre norrut, men det är ju som bekant få som tänker så långt… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

kirre
8/6/10, 10:58 AM
#10

Dom har  pratat om att lägga det på våren igen  men vi får väll efter höstmötet

Upp till toppen
Annons: