Köp & Sälj

Tillverkar rekvisita i trä på beställning

2010-04-09 00:19 #0 av: gladagalten

Tillverkar medeltida rekvisita på beställning. Rekvisita som jag gör är sängar, kistor, bord och bänkar. Hör av dig på pm för pris och modeller.

Anmäl
2010-04-09 00:53 #1 av: LinaN

Ser gärna att du postar ett antal bilder med tillhörande prislistor så blir det mycekt enklare för våra medlemmar att se vad du har och kan få en hum om vad du även kan göra om det är något man vill ha som du inte har hemma.

Alternativt en länk till en hemsida så det blir lättare för oss...

Sen vidare har du hört med oss medarbetare eller sajtvärden om det är ok att annonsera för jag misstänker att du är företag och inte privatperson?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2010-04-09 01:08 #2 av: gladagalten

Jag är privatperson och jag har inte hört med sajtvärd eller er medarbetare om jag får annonsera.

Anmäl
2010-04-09 01:20 #3 av: gladagalten

Jag har kunskapen och tillgång till lämpliga maskiner för den typen av tillverkning. Jag har dock inga färdiga modeller att ta bilder på nu. Så köparen får komma med förfrågningar kring modell och pris  

Anmäl
2010-04-09 12:02 #4 av: LinaN

#2 okej :) Trodde nästan att du vart företag just eftersom du hade så mycket grejor :)

Men något som jag personligen är intresserad av är ju en träskista i Vikingamodell lagom stor att sitta på och för att få plats med en del kläder och filtar i.

Samt så kan det vara intressant att veta var i landet du fnns ifall det behövs frakt och dylika eller om du ska på någon marknad som man själv ska på också just för att slippa ifrån en del frakt.

Anmäl
2010-04-09 12:17 #5 av: gladagalten

Tanken är att göra något eget framöver, men har inte rikigt tagit steget.

Kista i vikinga modell, en mästermyr kista kanske?

Jag bor i Svartå, örebro län. Vilka marknader jag ska på i sommar vet jag inte ännu.

Anmäl
2010-04-09 14:54 #6 av: LinaN

#5 annars så är ju bussgods relativt billiga att skicka med om man jämför med posten och shenker tex, och dhl. iaf nrä det gäller litet större saker.

Mästermyr, ja något sådant. säg ca 40cm brett och 90 cm långt och 50 högt allt som allt? bara mellan tumme och pekfinger?

Anmäl
2010-04-09 23:27 #7 av: gladagalten

Ja bussgods är bra. Mästermyr med de måtten fixar jag. Furu eller ek?

Anmäl
2010-04-10 02:43 #8 av: LinaN

#7 fur isf, är inte gjord av pengar ^^ men vill gärna ha en prisuppgift alternativt idka byteshandel :)

Anmäl
2010-04-10 13:28 #9 av: gladagalten

Jag skickar ett pm till dig om pris inom kort

Anmäl
2010-04-15 19:46 #10 av: Spikur

Smider du även? Annars kan jag ehrm... "bistå" med beslag och lås ;)

Anmäl
2010-04-17 12:57 #11 av: gladagalten

Jo jag smider, men det är inte så dumt att ha tillgån till en smed. Vad skulle du ha för att göra de beslagen på din bifogade bild? Svar på pm skulle jag gärna vilja ha

Anmäl
2010-08-30 20:17 #12 av: LajvKrattan

Spikur? Är det sant att du gör och säljer eldstål och flinta? Jag skulle gärna vilja ha ett pris på det...

Anmäl
2010-08-30 22:46 #13 av: Spikur

Jajjemän. Jag har några som jag gjort. En "dubbel" och en "halv" modell. Jag kan lägga ut bilder på dem senare när jag är hemma. Men inklusive frakt, 160 för den större och 80 för den "halva".

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.