Annons:
Etikettallmänt
Läst 4485 ggr
prussiluskan
2010-06-13 13:23

Medeltida marknad Glimmingehus

Hej!

Är det någon som  varit på Glimmingehus marknad? den är 19/6-20/6, alltså nästa helg.

Vet någon om det är en sevärd marknad?Skrattande

Annons:
Capricorn-af-Torup
2010-06-16 00:12
#1

De 10 000 riddares dag som man firar på Glimmingehus är inte medeltidsmarknad i den meningen att det är en massa utställare och försäljare där. Den medeltidsmarknad som arrangerades på Glimmingehus tidigare var betydligt större. Men där är en del som kommer dit och säljer saker + att borgen har visningar och att där är mycket aktiviteter för barn. Riddarsällskapet Silfverfalken kommer att ha en uppvisning kl 13.00 vet jag iallafall för jag kommer själv vara med och rida.

Hennum
2010-06-16 01:03
#2

Jag har varit där ett antal gånger, speciellt förr. Vi vad god vän med en av riddarna oxå. Men det finns nog roligare marknader. Tycker inte glimmingehus är så inbjudande om man är i medeltidssvängen, utan vänder sig mest till turister.

Men gillar man hästar så är det värt det! Minns ett år då det var en fantastiskt vacker dressyruppvisning av två frieserhästar. Jag började nästan gråta. Och så är det kul att titta på tornerspelen såklart. ^^ Att ta sig en titt i borgen är väl oxå skoj. Men då var det häftigare när jag såg Goetes Faust som stumfilm med livemusik i glimmingehus, det var en mycket intressantare och häftigare upplevelse än att bara gå omkring där.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

prussiluskan
2010-06-17 07:36
#3

Tackar tackar. Jo men då var det ungefär som jag misstänkte, hade tänkt åka till danmark och kolla på "Riddermarked" i Esrum kloster, men lite långt för ungarna, då kan det här bli lagom utflyckt för dom.

Tack så mycket!

Hennum
2010-06-30 02:36
#4

Ja, när jag var barn var glimmingehus mycket mer roligt än vad jag tycker att det är nu. och jag minns att jag var på någon rundvandring på borgen för barn. Det var både läskigt och spännande.

Ha det så skoj! ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Upp till toppen
Annons: