Köp & Sälj

Söker medeltida kläder

2010-07-07 01:59 #0 av: Cornish-rex

Hej!

Jag läser flitigt här inne men skriver sällan något. Är mycket intresserad av lajv och liknande. Men jag är nybörjare och kan nästan ingenting. Jag gillar framförallt kläderna :).

Jag skulle vilja ha en klänning, har ingen aning när och var jag ska ha den men kläderna tilltalar mig så mycket. Jag tror inte klänningen måste vänta så länge på sin första medeltidsmarknad faktiskt ;).

Okej, till saken. Jag undrar om någon har en klänning, hätta (eller vad heter det man har på huvudet?).. Ja, jag är intresserad av det mesta. Allt en nybörjare behöver :). Har ingen aning om vilket år jag söker kläder ifrån :S

Det kanske till och med är någon som syr på beställning? Brukar det bli väldigt dyrt? Har mycket tankar om vad jag vill ha.

Jag har storlek 34-36 och bor i Gävle.

Snälla tyck inte jag är knäpp för jag vill ha kläder som jag inte har användning för. Orkar inte med hårda ord...

Kram!

Anmäl
2010-07-07 10:45 #1 av: Anthka

Tyvärr har jag ingenting jag vill bli av med (annars har vi samma storlek) men, jag tror inte någon här klassar dig som knäpp bara för att du vill ha medeltida kläder. Vi är tillräckligt många dräktfantaster här för att tycka det är jättekul (välkommen i gänget Glad).

Själv tänkte jag mig på sikt sy både 1500, 1700 och 1800-tals kläder. 1500 vet jag en marknad för men de andra... De är fina och jag vill ha dem, punkt. Flört

Anmäl
2010-07-07 13:10 #2 av: LinaN

Jag brukar sy upp på beställning, och priserna ligger med material mellan 500-1000kr per plagg. Men då får man ju också tänka att materialet inte kostar gratis.

Jag har en vit broderad struthätta (som är fodrad) som jag kan tänka mig sälja för 300kr + frakt.

Sedan har jag en ljusblå underklänning i linne som bara ska fållas som jag kan tänka mig sälja också. Den är litet liten till mig ^^ 300kr för den med så har jag iaf fått tillbaka materialkostnaden.

Annars kan jag som sagt sy upp på beställning :D