Annons:
Etikettevenemang
Läst 2414 ggr
Ahnna
2010-07-11 11:22

Medeltidsdagar på Hägnan 14-17 juli

På tisdag drar jag norrut igen, till Luleå för tredje året i rad. Medeltidsdagarna på Hägnan är fantastiska! Glad

Marknaden arrangeras av SCA-gruppen Frostheim och ett par lajvföreningar från Luleå och Boden. Det blir diverse hantverk som glaspärletillverkning, metallgjutning, växtfärgning, tovning och sömnad, samt fäktning, heavy fighting, sagostig med mera. På kvällarna blir det också föreläsningar och workshops, badtunna, god mat och diverse annat som hör till. Hela dagarna är det också marknad med diverse försäljare.

Det finns fortfarande möjlighet att anmäla sig om man vill arbeta (bo och äta gratis!) med t.ex. underhållning/gyckel, matlagning, städning, vaktpost eller annat. Ni som har möjlighet bör ta chansen! Glad Veckan avslutas med bankettmiddag och hov på äkta SCA-vis. (Nej, man måste inte vara varken SCA:it eller lajvare för att delta.)

Kom till Hägnan!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Gudris
2010-07-11 15:05
#1

Jag vill, vill, vill, men det funkar inte med resten av sommarplanerna :(

moondancer
2010-07-11 23:05
#2

Hade varit kul, men det krockar med både arbete och stridsdagarna på Eketorp

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Ahnna
2010-07-12 00:49
#3

Planering, hörni! Planering! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

moondancer
2010-07-12 01:26
#4

Ja precis…ni måste planera bättre så alla kan gå. Pfft

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Gudris
2010-07-19 12:55
#5

Jag ska planera in det till ett annat år när jag har jobb så jag har pengar ;)

Ahnna
2010-07-19 16:25
#6

Det var ett helt makalöst event, som vanligt, men nu är jag (nyss hemkommen) ordentligt trött. Bilder kommer upp på min Facebooksida vad det lider, spana efter Ahnna Ehnström. Glad

Vi fick bland annat se furstinnan Filippa brandskatta Frostheim, fäktning på trähäst med hjul, ett krig med bågskyttar, fäktare och heavy fighters, bågskyttetävlingar, konsert med medeltida musik, med mera. Det finns verkligen nåt för alla på Hägnan! Kyss

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Gudris
2010-07-20 14:35
#7

#6 Åååh vad jag blir avundsjuk… Jag la till dig på fejjan :)

Ahnna
2010-07-20 16:09
#8

#7 Jaså, det var du! Undrade just om jag hade missat nåt, om vi hade träffats, för jag kände igen dig men kunde inte placera.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

moondancer
2010-07-20 16:17
#9

#8 Lade också till dig ^^

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Gudris
2010-07-20 16:54
#10

#8 Hehe vi kommer nog ses framöver på diverse event om inte annat :)

Ahnna
2010-07-20 22:53
#11

#10 Inbördeskriget och Furstetorneringen (var den nu blir) siktar jag på härnäst. Vore kul att ses! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Gudris
2010-07-21 05:48
#12

#11 Inbördes vill jag till, hoppas bara att jag ska få jobb så jag har råd :) Det är ganska mycket som hänger på att jag får jobb (och inte flyttar utomlands i samma veva såklart) nu.

Upp till toppen
Annons: