Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 6271 ggr
Gudris
2010-08-02 11:29

Hosor och brokor hjälp

Ja nu är den riktiga nedräkningen till MTV igång och min pojkvän MÅSTE ha något att ha på benen (att han inte har nått åt fötterna får vi se mellan fingrarna med). Han har tänkt sig hosor som är "två ben" om ni fattar vad jag menar och jag tror han är inne på ett par ganska långa brokor, inspirerad av Trixarna.

Vilka mått är bra att ha i åtanke? Hosorna blir i ylle, ska de fodras med linne? Lite bekvämare så kanske…

Jag har ju bara gjort klänningar, en särk hade jag lätt slängt ihop åt honom, men detta behöver jag lite ledsagning i :)

Annons:
Schannalle
2010-08-02 17:49
#1

Hur stor/lång är din pojkvän? Jag har nämligen ett par hosor som nästan är klara, lite sömnsmåner som ska fällas samt att en hosa behöver fållas upptill. Jag sydde dem åt min fd. och är inte så jättesugen på att sy klart dem själv.. De är i mörkgrått, tunnt ylle och passar en man ca 180-190 cm lång med ganska stora fötter. De är helt handsydda med vaxad lintråd. Hosorna är långa så de passar även till lite kortare överdelar, de är väldigt enkla att förkorta. Är du intresserad kan jag fixa bilder och mått! Jag vill ha 150 kr + frakt för dem.

Om du väljer att sy själv är det enklast att fixa ett mönster genom att drapera på benen, nåla och prova sig fram,

Gudris
2010-08-02 18:10
#2

Jag kan höra med honom vad han tror om det, de borde passa i längden iaf. Bild för att få ett hum om hur de ser ut vore trevligt :)

Schannalle
2010-08-02 18:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu har jag fösök fota dem. Den ena hosan är klar, bara snörhål som fattas, den andra ska fållas upptill. Jag skickar med linnetyg till förstärkningen.

Schannalle
2010-08-02 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En bild när jag har på mig ena hosan, dock är den lite stor och lite lång, jag har ju trots allt inte stl. 45 i skor…

fiskigt
2010-10-06 21:51
#5

ett tips om du ska sy nya är att tejpa in foten med silvertejp elr liknande(med strumpa under såklart) och sedan rita och klippa ut mönsterdelarna från foten. då blir fötterna mycket tightare och knölar inte i skor o sånt. ska man ha långa ben är det bara att mäta ut och plussa på det sen

.. eller kanske tejpa in hela benen med strumpbyxor då:)

Gudris
2010-10-07 10:54
#6

#5 Smart, det ska vi tänka på när vi fixar med det nästa gång :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: