Annons:
Etikettevenemang
Läst 4057 ggr
LinaN
8/19/10, 1:26 PM

Hirder i mellansverige

Tänkte vi kan ta o spåra in vårt urspårande här istället och diskuterar hirderna vem som finns var och vem som bjuder in vem till träning och när :D

Så Ranerna ska ha Wargame snart alltså? Hur pass gröna får folk lov o vara för att vara med? samt datum etc?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Jinaum
8/19/10, 1:35 PM
#1

Vet inte om folk får komma på den då det är en officiel spjutkust träning.

Men jag kan ju alltid fråga.

Folk får vara såpass gröna att de kan träff områdena säkert, kan hantera kniv och sköld minst. (I alla fall hantera vapnet den slåss med). Men wargamet brukar vara tuff och väldigt strategiskt. Men funkar helt klart som första träning.

Bäst är väl i och med att ni är väldigt okända för oss är att ni kommer på någon träning hos någon av hirderna så de kan kolla in er lite för bedömning.

jag tror sennare i år har även norrmännen Kvennin. Ditt är nog de allra flesta välkommna skulle jag tro.

Men jag kan fråga om ranernas wargame i hirden. Säkerligen om ni har tid å så skulle ni ju kunna komma å träna med oss om ingen kan lägga in för er att ni är så pass säkra att västgöta hird alltid kan ta med er som gäster. Vi tog ju med Wasbo så! Går säkert å lösa.

LinaN
8/19/10, 3:31 PM
#2

Vi letar ju efter grupper att lära ifrån, vårt mål i vår hird är att vara så säkra som möjligt är när det kommer till stridandet. Så vi lägger löjligt mycket tid på femmor och försöker träna lika mycket lefti som righty iom att vi har en lefti i gruppen. Så vi blir så gott som tvåhänta ^^

Och vi har märkt att de få gånger vi haft helgträningar så lär vi oss mycket mer än bara träna några timmar vartannan vecka.

Ju fler vi har att träna med dess större utbud av tips och trix får vi att arbeta med. Men vi kommer ju ändå att kritiskt se över vad vi tycker är bra och inte när vi tränar med andra grupper och tar med oss hem det som var bra och försöker låta bli att lära oss ovanor på vägen :D

Tanken är också att vi ska regelbundet träna nere i göteborg med Elvegrimmarna och Fenris. Så ser iaf planen ut. Men att träna med andra grupper är ju också intressant :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
8/19/10, 10:38 PM
#3

Det låter ungefär som de mått vi har med och tankar om att lära från andra och så.

Kommer ni till oss får ni slåss mot i alla fall 2 vänsterhänta. Spelar ju ingen roll för er del för båda hirderna är ju så gott som lika distanta :P

Jag skall fråga lite i Västgöta med gamlingarna och se vad de säger. Men jag gissar på att de vill "syna" er först så att säga *asg*

LinaN
9/1/10, 10:27 AM
#4

#3 hört ngt mera?

sitter o väntar på sms från David hos Elvegrimmarna för när de ska dra igång sina träningar för hösten :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
9/2/10, 4:49 PM
#5

#4 Fick svaret att ni jätte gärna får komma å träna hos oss, men efter vår rekrytering av nybörjare är typ klar. Men ni får gärna komma innan Halden i Norge med. Så runt om i december så är det lagom att ni får hälsa på. Sedan sade han något mer då vi har vår officiella träning på tisdagar och extra träning just nu på onsdagar. Kanske ändras tillbaka till söndag, vet inte ännu.

Men i alla fall, lite längre fram är ni jätte vänligt välkommna å träna med oss när vi har fått in lite vet i våra nybörjare och kan granska er bättre ;)

LinaN
9/3/10, 12:59 PM
#6

#5 trevligt :)

man kanske kan komma och titta på nångång också? vart var det ni höll till? man lär ju sig en del på att titta också tänkte jag :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Jinaum
9/3/10, 11:57 PM
#7

Jo titta får ni nog gärna. Vi tränar i Folkets park i falköping.

LinaN
9/4/10, 10:33 AM
#8

Men då vet jag att möjligheterna finns iaf :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
9/4/10, 9:13 PM
#9

japp ^^

Upp till toppen
Annons: