Annons:
Etikettliv-leverne
Läst 6677 ggr
Ahnna
2010-09-12 13:33

Fulaste modet?

Vilket är det absolut fulaste modet du har sett bilder på från vikingatid, medeltid eller renässans?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
2010-09-12 13:45
#1

Jag har svårt för senrenässansens extremmode, i alla fall en del av det. Som t.ex. den här kreationen, där fötterna syns. Inte min stil… Jag ogillar också att spetskragen går hela vägen ner längs sidorna på livet. Jag är heller inte så förtjust i den skira spetsen som sitter på bågen bakom huvudet och hänger ner över armarna, jag ser ingen vettig anledning att ha den.

Det här 1400-talsmodet är inte heller det snyggaste, i min mening. De tokhöga hattarna som ser ut som att de ska ramla av närsomhelst i kombination med till synes stela, tjocka och djupt veckade kläder… Mjä!

Eller den här röda rocken med smala snabelskor, också 1400-tal. Inte för mig! (Tur att jag slipper ha manskläder!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

matildautbult
2010-09-12 23:13
#2

Jag bara HATAR baretter… Hu!

Tomteslakt
2010-09-14 10:02
#3

Folk som ska envisas med att klä sig i sammetskläder om de ska återskapa medeltidsmode. Eller tornerspelsryttare med krossat sammet eller till och med fleece i schabraket, huvva.

Hammarskogen
2010-09-14 12:03
#4

Fleece, hm. Jag undrar hur "kläde" (tätt filtad ull?) såg ut.

Anthka
2010-09-14 15:28
#5

#4 det är stor skillnad i utseende på kläde och fleece

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2010-09-16 22:41
#6

Nu menade jag i och för sig modet på vikingatiden, medeltiden och renässansen, inte hur folk klär sig på marknader och andra historiska event idag. Flört Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
MegN
2010-09-18 11:20
#7

#6 Det där förändrar sig ju, när man blir lite "nördigare". Från början tyckte jag att massor av saker var horribelt fula. Som t.ex. mössmodet på Martin Luthers tid. Särskilt den där stilen med "babymössa" under någon sorts svart hatt. Men… nu tycker jag att det är coolt…!

(Hur konstig kan man bli, egentligen!?!?)

Upp till toppen
Annons: