Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2857 ggr
fiskigt
2010-10-05 21:56

strumpor med kanppar

Är det HK att sy strumpor med knappar på baksidan av benet? tänkte att man kan få dom tightare då:P

Annons:
Anthka
2010-10-05 22:46
#1

Inte om du vill ha ett medeltida utseende.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

fiskigt
2010-10-06 21:34
#2

okej synd, jag som tyckte att jag var smart …

Anthka
2010-10-07 08:52
#3

syr man dem på skrådden så går det att få de riktigt tighta ändå

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
2010-10-07 23:18
#4

Är det i knävecket det blir för sladdrigt?

då är lösningen strumpeband :)

flätade band, påtade snoddar eller brickvävda band :)

Flätade band är det som förutom påtade snoddar är absolut mest elastiskt av denämnda teknikerna.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

fiskigt
2011-02-26 18:55
#5

njaee, snarare fotleden :)

Ahnna
2011-02-27 01:13
#6

Mitt tips är att klippa ut bitarna på skrå (snett över tyget istället för längs med trådriktningen) och sy ihop dem, sedan trä dem ut och in och dra på dem på benen, så att sömmarna hamnar utåt längs med vaderna. Ta till extra vidd! Be sedan en annan person (enklast!) att nåla ihop hosorna längs med sömmarna i bak och följa benet och fotledens former, något tightare än sömmarna. Beroende på hur mycket tyget stretchar, givetvis. Är det väldigt stretchigt så kan du nåla tightare än om tyget är stelt. (Min erfarenhet är att linne är stelare än ylle, till exempel.) Dubbelkolla att du kan trä hosorna över benen och fotleden utan att fastna, och sy sedan efter där nålarna sitter. Klipp bort överflödig sömsmån.

Hosorna kommer inte att bli slickade mot huden vid fotlederna, eftersom foten måste kunna passera igenom, men det är bara naturligt att det blir så. Men genom att experimentera med nålarna så ser du ju exakt hur tight du kan göra utan att det blir för tight, och därmed få tightast möjliga fotleder med minimalt med överflödigt tyg där.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
fiskigt
2011-02-27 11:31
#7

toppen, har luckats göra en som blev riktigt bra nu, ska bara sätta mig o sy ihop den andra med :D

Upp till toppen
Annons: