Köp & Sälj

Någon som behöver rustningsdelar?

2010-11-06 23:20 #0 av: SirBrendan

Hallojsan på er alla.

Eftersom jag har en hel del tid över så undrar jag om det är någon som skulle villja ha rustningsdelar tillverkade för en överkomlig penning?

Jag kan bygga de mesta i rustningsväg när det gäller vikingatida skyddsutrustning som hjälmar, stålhandskar och läderharnesk samt även kroppspansar som kan döljas under vilka kläder som helst utom bikinis.

Jag drar gränsen vid ringbrynja för det står jag bara helt enkelt inte ut med!

Gimme an offer I can't refuse!

Fredrik

Kontakt: sigmundr1@yahoo.com

Anmäl
2010-11-06 23:22 #1 av: LinaN

Snickrar du något i vapenväg också? Föreningen är på jakt efter blankvapensyxor vikingamodell o kollar just nu upp prislappar :)

Lägg gärna upp litet bilder på rustdelar du gjort så folk får en hum om vad och hur detser ut det du gör :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2010-11-07 13:14 #2 av: SirBrendan

Vapen för blankvapenstrid är i princip omöjligt att göra om man inte har en riktig smedja så, nej, jag bygger inte vapen. Billiga funkissvärd finns på Gavelin sword.

Har inte så många bilder på prylar jag byggt för det mesta jag byggt finns ute i landet på kämpar i föreningen men någon bild ska jag väl hitta.

Jag bygger mest på begäran och då blir alla prylar specialgjorda för avändaren. Kom med ett förslag och jag kommer med en lösning.

F

Anmäl
2011-01-18 12:27 #3 av: LisaLisa

Jag skulle vilja ha en liten mini mini rustning att ha som halsband! Haha.

Anmäl
2011-02-08 19:38 #4 av: Cornerstone

Vad skulle du ta för en kittelhatt, tjocklek 2mm?

Anmäl
2011-02-09 21:13 #5 av: Ahnna

Brendan innloggad som Ahnna.

Ska jag vara helt ärlig, köp en från spqr.se

Det går inte att konkurerar med tjeckiska/kinesiska/indiska/pokska masstillverkade prylar och deras kvalité är väldigt hög med tanken på det löjligt låga priset.

1400 tar de och det är som sagt var billigt så det förslår.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anmäl
2011-02-09 22:02 #6 av: Cornerstone

Hittade nyligen en med tjocklek 1,6mm för det löjligt billiga priset 718 kronor ^^ Taget!

Anmäl
2011-02-11 11:01 #7 av: Tonye

HA  HA HA ja brynja jag håller med dig där går gränsen Skrattande

Anmäl
2011-02-11 16:52 #8 av: Cornerstone

Haha, ska jag känna mig lite nördig nu som har byggt två brynjor och en huva? ^^

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.