Annons:
Etikettvapen-rustning
Läst 2328 ggr
LinaN
12/6/10, 3:38 PM

Önskelista på artiklar

Jag känner att efter den senaste månadens diskussion om blankvapen SCA-fighting osv så bör vi kanske försöka göra en utbening. Att vi gör artiklar som verkligen skiljer på de olika stilarna och FÖRKLARAR dem!

Att varje artikel ska innehålla samma sorts infopunkter tex:

  • Sportens uppkomst, år, antalet utövar cirkum osv.
  • Obligatorisk skyddsutrustning + valbar utrustning
  • Vapen, rotting, blank, skarpt etc
  • syfte

Bara som några viktiga punkter. Så alla artiklarna har samma uppbyggnad.

För även om JAG vet att det är skilnad på HEMA och SCA så SER jag ingen skillnad på dem om jag tittar på youtube tex och inte läser infotexten. Vad är det som skiljer de olika stilarna åt?

vad tror folk om det?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Anthka
12/6/10, 3:45 PM
#1

Here here!

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
12/6/10, 3:54 PM
#2

Bra idé! Jag ser skillnad på olika stilar, men en artikelserie som förklarar i detalj är ju inte fel. Glad Med bilder! Massor av bilder. I detalj.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
12/6/10, 3:59 PM
#3

#2 ajjemen! Bilder i mängder! :)

Jag kan iaf försöka få DJ att skriva en ny artikeldel om vikingabiten men vi måste i första hand få ordning på vilka punkter som ska vara med.

Sen när alla delar är klara kan man ju ockås göra en jämförelse mellan stilarna vad är de lika på och var är det det skiljer? men det är svårt o göra innan man har "all fakta" så att säga

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
12/6/10, 5:19 PM
#4

En sak som jag skulle vilja se i en sån artikelserie är BRA filmsnuttar som verkligen visar ett föredömligt exempel för respektive inriktning. Det som visas i filmen bör vara representativt för den sport som utövas och visa precis hur det ska se ut. Kan vara svårt att få till om den som skriver artikeln inte känner någon som är bra på sporten och kan visa RÄTT, men vi kanske kan hjälpas åt på den biten. Om det inte redan finns bra filmer för en del av inriktningarna på webben? (Min kamera har filmfunktion, men jag har ingen aning om hur man för in filmen i datorn och redigerar den och sen lägger upp den någonstans.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SHV-Pysen
12/10/10, 4:25 PM
#5

Hej hej , jag går media och har tillgång till bra grejer Flört

Kan absolut stå för filmning om det är så! Kan inget om detta, men det skulle vara förbaskat kul att lära sig Skrattande

Ahnna
12/10/10, 5:13 PM
#6

#5 Kanoners! Skrattande Vi får möta upp nån gång och filma lite, tror jag bestämt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
SHV-Pysen
12/15/10, 10:27 PM
#7

#6 ja, det vore toppen :D

SirBrendan
12/19/10, 1:21 AM
#8

I'm in.

Artikel kommer efter helgerna.

Upp till toppen
Annons: