Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 4657 ggr
LinaN
2010-11-17 17:26

Sex på evenemang?

Tänkte att ska vi ändå ta upp ett ämne som alkohol på evenemang så varför inte krypa in under lakanen också?

Det har hänt åtskilliga gånger att man på ett event gått förbi en buske som viskar, fnittrar och rasslar, tält som buktar på helt fel håll och stön och stånk både härifrån och därifrån.

Singelkillar som i princip det blir slagsmål om bland tjejerna och som mer eller mindre går laget runt innan eventet är över…

Hur ställer ni er till sådant? vad är okej och inte?

----------------

själv så säger jag väl som så att var och en för sitt eget liv och underliv, MEN åter igen så ska man inte behöva bevittna något man inte vill se, varesig som vuxen eller barn.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
MarjaP
2010-11-17 17:53
#1

Jag kan väl tycka att det är ens eget val och att det kanske inte behöver diskuteras här.. Inget fel i att roa sig! Men kanske ska man hålla sig innanför tältet då så folk slipper snubbla över par som roar sig i buskarna…

LinaN
2010-11-17 19:04
#2

#1 man behöver ju inte diskutera sina egna vanor kanske. men kan vi diskutera alkohol kan man väl även diskutera annat ^^ och sålänge det hålls på en god nivå så ska väl inte ungdomarna ta illa vid sig heller… ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

SirBrendan
2010-11-17 21:54
#3

Vad folk gör inne i sina tält har jag inga problem med även om det stånkas och stönas  hej vilt!

Ställer mig dock lite tveksam till dem som inte verkar ha några hämningar och juffsar mer eller mindre helt öppet. Har under mina 25 år dock bara sett ett eller två par som roat sig lite väl publikt så jag ser väl inte det hela som ett stort problem.

När det gäller alkoholen så är man över 20 och kan handla ut själv så handlar det om det egna ansvaret. Att försöka torrlägga större evenemang fungerar helt enkelt inte. Ingen vill väl agera Alkohol Gestapo och smyga runt och spionera på deltagarna.

"Singelkillar som i princip det blir slagsmål om bland tjejerna och som mer eller mindre går laget runt innan eventet är över…"

 Om någon (oavsett kön) vill gå laget runt så är det upp till dem så länge de är byxmyndiga.

Ahnna
2010-11-17 22:19
#4

Jag vill inte påstå att jag någonsin har sett någon kopulera på event, men visst har man hört lite underliga ljud från folks tält eller sett två personer gå iväg avsides med "vi ska ha sex" skrivet i pannan på dem. Det stör mig inte. Så länge jag slipper se det så lägger jag mig inte i. Och så länge de inte håller mig vaken med onödigt mycket ljudeffekter.

Jag tillhör kategorin som är extremt respektfull mot andra människor som sover. Ligger folk och snusar så är jag tyst och för bara oväsen om jag absolut måste (typ dörr som knarrar och dylikt) och skulle av den anledningen aldrig medvetet göra nåt som håller andra vakna. Det finns alltid något privat hörn att finna om man känner sig tvungen, så jag blir bara irriterad när folk pippar vilt och ljudligt t.ex. mitt i ett tältläger. Även om de inte syns så hörs de ju… Jag vet att det går att vara tyst. Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Tomteslakt
2010-11-19 08:10
#5

Håller med föregående skrivare om att vad man gör där ingen ser (dvs i tält, gigantisk buske eller under en 1700talsklänning) får stå för dom, kanske bör man välja sin egen pavve då Tungan ute. Men sen hör jag nog till den lilla lilla gruppen i Sverige som inte har något emot att se folk ha sex utomhus, det rör mig liksom inte, men jag tycker väl kanske inte barn behöver se allt, dock ser dom väl ganska mycket hemma hos folk kan jag anta så jag tror inte dom får någon större chock med men för livet.

Men att förbjuda sexuella utövningar i större grupper med människor (då menar jag inte origer och grejer utan mer när mycket folk samlas är det alltid någon som tycker den andre är oerhört lockande) tror jag skulle vara en dålig plan.

Varför skulle det förresten vara mer illa om folk hade sex ett event, marknad eller lajv än på t ex en festival där det också med all säkerhet är folk som inte är byxmyndiga?

För att lägga till ett ironiskt skämt: "På lajv kan man väl rollspela ut att man är sköka alternativt någon annan form av häradsbetäckare och därigenom legalisera det man gör Skrattande". Så, nu har jag skämtat och skdydat mig från jättearga och sårade personers motargument.

Ahnna
2010-11-19 09:51
#6

Nej, förbud tror jag inte heller på. Det är trots allt en av människans största drifter vi pratar om här, så då kan man lika gärna förbjuda att äta, pinka eller sova också. Men däremot att inte ha sex offentligt, det tycker jag inte är en orimlig begäran från t.ex. arrangören. Jag är inte särskilt blyg eller lättstött när det gäller såna saker, men det finns fortfarande folk på denna jord som anser att sex är fel, smutsigt, äckligt, läskigt och olagligt om man inte är gift med sin partner. Så av ren respekt så tycker jag absolut att man bör göra sitt yttersta för att inte skylta med vad man sysslar med.

Och nej! Levande ljus i en vit paviljong är inte mysigt och romantiskt, det gör bara att samtliga fyra väggar får effekten av storbilds-TV med gratis porrutbud för alla som passerar utanför. Kom ihåg det! Släck ljusen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
AutumnWicca
2010-11-21 17:55
#7

Jag tycker att det är väl lite allas ensak så länge det inte sker så alla kan se.. jag menar jag behöver ju inte gå runt busken när den prasslar och fnittrar liksom!

Men när det kommer till en grupp jag är med i kan det bli knepigt! Säg att Person A rullar halm med allt för många i gruppen så kan det blir lite knas. Har hänt mer än en gång och folk har blivit arga och sura!

Hångel/pussgropar i grupper brukar fungera men när det kommer till mera regelrätt halm rullande blir det ofta strul!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
2010-11-21 18:04
#8

#7 håller med där, litet kram o gos är väl aldrig fel.

Men när man börjar leka gömma hjälmen eller trollkarlens stav har en rundad topp med varenda kotte i gruppen (eller för den delen med en ANNAN grupp) så blir det lätt litet kymigt. Rykten om lösaktigt kjolstyg eller bockiga karlar är inte så trevligt, det slår ju tillbaka på hela gruppen även om bara EN är ute och ränner som en strykarkatt….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

niare
2010-11-21 23:23
#9

vad man gör i sitt tält rör mig inte men vill inte heller se folk göra saker öppet och jag tycker inte om när killar/tjejer springer mellan olika även om dom vill så anser jag det fel, men mys med någon e helt okey :)

Tomteslakt
2010-11-22 07:46
#10

varför skulle det vara fel om de rullar runt med flera andra? är det våran uppgift att fördömma för att de inte har sex på ett "acceptabelt" vis?

jag låter folk göra som de vill, det är deras val och deras konsekvenser…. folk är såna moraltanter ibland…

Gudris
2010-11-22 10:26
#11

Vad folk gör när jag inte är med skiter jag fullständigt i, men jag har varit med om att två personer helt plötsligt hade sex vid en lägereld där vi var fler som satt och det var INTE uppskattat. Jag vill inte vara en del av deras sexuella upplevelse…

Ahnna
2010-11-22 12:07
#12

#11 Sånt skulle jag också kalla fräckt, faktiskt. Totalt onödigt att dra in andra som inte är intresserade av voyerism.

Vandringspokaler som slussas runt mellan olika "vinnare" bryr jag mig inte direkt om, jag har själv varit ihop med en sån, men man får väl acceptera när man ger sig in i det att det kanske inte håller så länge. Jag tror att det är där problemen uppstår för folk (utifrån det jag har sett), att de tror att den där vandringspokalen kommer att stanna med dem och sluta tumla runt, men såna människor är som de är. I mitt lilla sällskap har det varit "krig" mellan två tjejer som ville ha samma karl och det var på den nivån att de inte kunde vistas inom samma kvadratkilometer, mer eller mindre. Sånt är så himla onödigt i ett slutet sällskap där alla känner alla, så personligen tycker jag att det är otaktiskt att göra sig själv till vandringspokal när man vet att det kommer bli bråk inom gruppen.

Men i övrigt bryr jag mig inte om vem som är en player och vill ha flera partners samtidigt och så vidare, det är deras ensak.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2010-11-22 12:12
#13

#10 med tanke på mina egna sexuella preferenser så kan ju det tyckas trångsynt av mig att tycka som jag gör. Men när man rullar runt från den ena köttkorven till den andra utan att ens tvätta sig då får det f***håren att krylla sig.

jag vet att det finns folk som har det som sin personliga "kink" men jag har varit med om att en förening med en sådan köttpinne-stafettare gjort så att hela föreningen fått dåligt rykte.

Så det handlar nog inte om ATT man gör det utan snarare HUR man gör det.

Sen är ju marknader mer ellermindre lika inavlade som de flesta vampirelajv. Det är samma människor på olika ställen och förr eller senare har man legat med hela lägret Kevin Bacon style…. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Tomteslakt
2010-11-22 20:54
#14

jaja…börjar det dra föreningens/gruppens/lagets rykte nedåt får man ju självklart ta ett samtal med vederbörande. Men att klanka ned på andra som kanske har en fri och "vild" sexualitet och gör det med likasinnade… det är lite pekpinnigt tror jag.Om de inte väcker folk på nätterna med sitt rumlande eller gör det inför vanlig svensson publik så man förlorar intäkter, fine. Folk är överlag har jag märkt ganska snabba på att lägga sig i andras sexuella liv och utsväningar, fastän de inte har med dom att göra.

Ingen personlig pik till dig Linan, så du vet.

LinaN
2010-11-22 23:17
#15

#14 som jag sagt tidigare, var och en gömmer hjälmen som de vill och hur de vill, men det ska inte gå ut över barn och åskadare som INTE vill se det. Lite "kärleks"-ljud får folk stå ut med ^^

Ingen pik tagen. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: