Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 5695 ggr
zayla
2011-01-07 15:37

Brokadtyger på nätet ?

Har ett årslång projekt på G då tanken är att jag ska ha en medeltidsklänning på fest. Era inläggningar om olika klänningar är görbra o hur man syr olika delar. Ska köpa en eller två sådana "böcker" som angivits i boktipset här för underlag.

Letar just nu på nätet efter brokadtyger men jag hittar inte många sajter. Blir inte klok på sökmotorn! Tips på shoppingsidor av tygaffärer eller någon affär i Västra Götaland som har Brokadtyger av olika sorters. Själv ska jag leta i de tygaffärer nära där jag bor.

Tack på förhand å god fortsättning!

Annons:
LinaN
2011-01-07 15:41
#1

Kerstin på medeltdismode har några brokader, maila för att få tygprover på brokaderna :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

zayla
2011-01-07 15:46
#2

Har kollat på hemsidan, inte riktigt de mönster jag vill ha. Men bra idé ändå ta hem prover så kanske man "ser" bättre.

LinaN
2011-01-07 16:09
#3

#2 o tygprover kna man aldrig få för mycket av ;)

sen tror jag att handelsgillet eller korps har också…. men väldigt osäker på det.

kollat på tygladans möbeltyger?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

zayla
2011-01-07 16:48
#4

Har kikat där men känns inte sååå… ska dit när jag får tid. : )

Ahnna
2011-01-07 19:38
#5

Brokader är svårt… Mitt bästa tips är Syfestivalen i Stockholm 18-20 februari, där brukar jag alltid snubbla över någon fin brokad. Ofta är det billigt också.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

zayla
2011-02-06 18:02
#6

Hm…synd att min planering inte räcker till syfestivalen. Får bli till annat år. Har fortfarande inte hunnit gå till Ladan än.. Nåja…det ger sig!Skrattande

Annons:
Lillyblossom
2011-02-07 17:44
#7

Oh, oh!!! Jag hade ju faktiskt tänkt åka till Stockholm då!! Åh, måste åka dit med syrran och brorsans tjej!!! Hoppas det blir av nu med! Håll tummarna!! ;)

Ahnna
2011-02-08 13:20
#8

#7 Vad kul! Det är på Stockholmsmässan i Älvsjö.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: