Sömnad & dräkter

Brokadtyger på nätet ?

2011-01-07 15:37 #0 av: zayla

Har ett årslång projekt på G då tanken är att jag ska ha en medeltidsklänning på fest. Era inläggningar om olika klänningar är görbra o hur man syr olika delar. Ska köpa en eller två sådana "böcker" som angivits i boktipset här för underlag.

Letar just nu på nätet efter brokadtyger men jag hittar inte många sajter. Blir inte klok på sökmotorn! Tips på shoppingsidor av tygaffärer eller någon affär i Västra Götaland som har Brokadtyger av olika sorters. Själv ska jag leta i de tygaffärer nära där jag bor.

Tack på förhand å god fortsättning!

Anmäl
2011-01-07 15:41 #1 av: LinaN

Kerstin på medeltdismode har några brokader, maila för att få tygprover på brokaderna :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2011-01-07 15:46 #2 av: zayla

Har kollat på hemsidan, inte riktigt de mönster jag vill ha. Men bra idé ändå ta hem prover så kanske man "ser" bättre.

Anmäl
2011-01-07 16:09 #3 av: LinaN

#2 o tygprover kna man aldrig få för mycket av ;)

sen tror jag att handelsgillet eller korps har också.... men väldigt osäker på det.

kollat på tygladans möbeltyger?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2011-01-07 16:48 #4 av: zayla

Har kikat där men känns inte sååå... ska dit när jag får tid. : )

Anmäl
2011-01-07 19:38 #5 av: Ahnna

Brokader är svårt... Mitt bästa tips är Syfestivalen i Stockholm 18-20 februari, där brukar jag alltid snubbla över någon fin brokad. Ofta är det billigt också.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anmäl
2011-02-06 18:02 #6 av: zayla

Hm...synd att min planering inte räcker till syfestivalen. Får bli till annat år. Har fortfarande inte hunnit gå till Ladan än.. Nåja...det ger sig!Skrattande

Anmäl
2011-02-07 17:44 #7 av: Lillyblossom

Oh, oh!!! Jag hade ju faktiskt tänkt åka till Stockholm då!! Åh, måste åka dit med syrran och brorsans tjej!!! Hoppas det blir av nu med! Håll tummarna!! ;)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.