Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2822 ggr
Miliimli
2011-02-14 20:01

Någon som vet vilken sida jag menar?

Tjena!

Har flera gånger snubblat in på en sida där någon sytt upp en dräkt efter Bockstensmannens kläder. Det finns många bilder där de olika plaggen visas upp, vartefter får mannen som har på sig kläderna, mer och mer kläder.

Jag tror att först har han bara kjortel och hosor, sedan kommer också mantel och struthätta till.

Nu minns jag inte exakt vilka färger som kläderna var i, men struthättan var i alla fall mörkbrun med det v-formader märket framtill i rött…

Är det någon som vet vilken sida jag talar om? Tänkte visa min sambo, för att försöka få honom lite intresserad av det här också, men hur jag än letar hittar jag inte den där sidan…

Annons:
Lillyblossom
2011-02-14 22:22
#1

Vet inget annat än den från museet där han står… Men är inget lager på lager vad jag vet.

Däremot får du jättegärna länka den här om du hittar!! Funderat på att göra åt min pojke någon gång när mina kläder är klara… ;)

Miliimli
2011-02-15 00:16
#2

Nej, det är inte den. Det är en levande pöjk som har på sig kläderna :p

Ska länka om jag hittar! Känns ju helt skumt det här.. har snubblat in på den sidan i misstag mer än en gång… och nu när jag VILL dit så är den spårlöst försvunnen… Inte så lätt när man inte minns vad det är man googlat på från början och vilka sidospår som lett vart…

Sidan var i alla fall på svenska! Och det jag minns bäst är i alla fall när de skriver/visar struthätta… fanns väl en tre olika bilder på sätt man kan ha den… upp som en huva, nerfälld, med "struten" lindad runt halsen…

Upp till toppen
Annons: